Steven 26.11.2023
Slimmerik is gebouwd op het principe van een open agenda systeem. Slimmerik werkt daarom niet met een eigen, gesloten afsprakenagenda. In de plaats daarvan, integreert Slimmerik met Google Agenda. Jouw praktijk-agenda werkt daardoor naadloos samen met al jouw andere agenda’s. Bovendien heb je alle voordelen zoals eenvoudig delen van agenda’s, zichtbaarheid van afspraken, en veel meer.
De synchronisatie gebeurt volledig automatisch. Bij aanmelden geef je Slimmerik leesrechten tot je Google Agenda, en selecteert welke agenda je gebruikt voor het bijhouden van jouw afspraken.
Slimmerik blijft vervolgens automatisch op de hoogte van alle wijzigingen in jouw Google Agenda. Slimmerik maakt hiervoor op de achtergrond een subscriptie-link met Google Agenda, waardoor die laatste Slimmerik informeert zodra er wijzigingen in de Google Agenda optreden.

Afspraken die je reeds attesteerde, of waarvoor je een rekening-overzicht opmaakte, passen we niet langer aan in Slimmerik. Zo ben je zeker dat je steeds de afspraakdetails zoals gecommuniceerd, bijhoudt.
Afspraken inplannen doe je in jouw Google Agenda. Geef je afspraken het formaat [naam voornaam] in de afspraaktitel (inclusief vierkante haken!). Zo matchen we ze automatisch met jouw patiënten.
Maak bv. een afspraak aan in je Google Agenda met als titel [Simons Febe] en zie deze verschijnen in je dashboard bij de Afspraken zonder patiënt.

TIP: Je kan de titel uitbreiden met meer informatie buiten de haakjes, maar zorg er steeds voor dat de naam tussen de haakjes overeenkomt met de naam van jouw patiënt.
Vervolgens maak je met één klik een nieuwe patiënt aan, op basis van de naam en voornaam die Slimmerik reeds terugvind in jouw afspraak.
Slimmerik gebruikt details van jouw afspraken uit Google Agenda, om jouw tijd te besparen en jouw patiënten beter te informeren:
In Slimmerik beschikt elke patiënt over zijn individuele afspraken-agenda. Deze agenda bevat een overzicht van de toekomstige afspraken van hem/haar. Steeds up-to-date met jouw Google Agenda uiteraard!


Je kan deze afspraken-agenda via e-mail of hyperlink delen met jouw patiënt. Optioneel kan je jouw patiënten ook een automatische afspraken herinneringsmail sturen, 3 dagen voor elke afspraak.
De e-mail bevat een overzicht van al hun geplande afspraken samen met een link naar de Afspraken agenda. Je krijgt de e-mail zelf ook in CC doorgestuurd.
Je kan zelf wijzigingen aanbrengen aan de e-mail template, en zo bijvoorbeeld jouw patiënten informeer over jouw annulatie-beleid en eventuele annulatie-vergoeding.
Met behulp van e-mail tracking, volg je in Slimmerik ook op of jouw contactpersonen de e-mail ontvangen en geopend hebben.
Optioneel geef je Slimmerik schrijfrechten tot jouw Google Agenda. Je kan dan jouw patiënten, via Slimmerik, automatisch nieuwe afspraken laten inplannen, rechtstreeks in jouw Google Agenda. Meer informatie hierover vind je in het bericht hieronder.
Laat jouw patiënten automatisch nieuwe afspraken plannen in jouw Google Agenda. Enkel op de momenten dat jij dat wenst. De afsprakenplanner stuurt afspraak bevestigings- en herinneringsmails.
Onmiddellijk toegang tot alle patiëntgegevens. Overzicht van verslagen. Eenvoudig alle afspraken en hun attest- en betaalstatus raadplegen. In één oogopslag alle e-mailcommunicatie raadplegen. Bovendien kan je deze patiëntfiche eenvoudig delen met andere collega's.